مراسمات

  • 8649
  • 108 مرتبه
همایش استاد واعظ موسوی ( اسفند 1401 )

همایش استاد واعظ موسوی ( اسفند 1401 )

1402/01/04

🔹 در این نشست تخصصی که روزجمعه مورخ ۱۹ اسفند برای حدود ۶۰ نفر از والدین مجموعه برنامه ریزی شده بود؛ جناب آقای واعظ موسوی به گفتمان در باب شادابی در تربیت فرزندان پرداخت.

🔹 ایشان پس از تعریف نشاط بعنوان یک  حالت رضایت درونی، افزود: مادر شاد، بچه‌ها را شاد تربیت می‌کند و  شادی مادر وابسته به پدر خانواده است.

🔹 سپس در این زمینه به ارائه راهکارهای عملی که یک پدر باید برای شادی همسرش به کار بگیرد پرداخت و توجه و حمایت زن را در این زمینه بسیار مهم دانست. در بحث تربیت جنسی؛ خوب گوش کردن، خونسرد بودن و پاسخ به سوالات به اقتضای فرزندان را از مسائل بسیار حائز اهمیت برشمرد.

🔹 استاد دانشگاه، طی یک گفتمان صمیمی به والدین ثابت نمود که در تربیت فرزندان، بزرگترین هنر مادر، کانون مهر و محبت بودن بدون شرط و بزرگترین هنر پدر، اقتدار و تکیه گاه خانواده بودن است. پدر باید ابهت داشته باشد و ابهت پدر را مادر حفظ می‌کند و اگر غیر این باشد خانواده هیچ ثباتی ندارد.

🔹همچنین اشاره حضرت زهرا(س) به اساسی ترین و اولویت دارترین نکته در باب تربیت و پرورش کودکان را با این عبارت "اشبه اباک یا حسن " حسن جان مانند پدرت علی(ع) باش! بیان نمود.

🔹در پایان جلسه، با بیان مثال‌های بسیار ارزشمندی از سیره تربیتی اهل بیت علیهم السلام، به مخاطبین تاکید داشت که بر ما لازم است که تأمل و تلاشمان براین باشد که از هر لحظه و هر گفتار و رفتار بزرگان دین الگو بگیریم و راه و روش زندگی هایمان را استوار و محکم پایه گذاری کنیم.

به امید تربیت نسلی شایسته ظهور🙏

موسسه فرهنگی شمیم خانواده آسمانی، واحد آموزش