مراسمات

  • 8674
  • 119 مرتبه
مراسم زیارتی تفریحی رمضان 1402

مراسم زیارتی تفریحی رمضان 1402

1402/02/01

موسسه شمیم خانواده آسمانی با هدف تعمیق باورهای دینی و جذابیت هرچه بیشتر آموزه های دینی برای نوجوانان و جوانان، اردوی زیارتی تفریحی ویژه دختران طرح خصوصی این مجموعه را برگزار نمود.

در این ویژه برنامه که با زیارت حضرت رضا علیه السلام در حرم مطهر آغاز گردید؛ دختران پایه های سوم تا دهم به برنامه عبادی و مناجات با حضور استاد پزشکی راد مشغول شدند و در ادامه با صرف افطار در جوار حرم امام مهربانی ها، لحظاتی خاطره انگیز از افطار ماه رمضان در کنار دوستان و اساتید را رقم زدند. 

در ادامه با حضور در موسسه و تشکیل گروه های کلاسی با مربیان خود به گفتمان و بازی و شادی و نشاط پرداختند تا یک دورهمی جذاب و خاطره انگیز برایشان رقم بخورد. همچنین به طور همزمان جلسه آموزشی تربیتی ویژه والدین دختران نیز در موسسه با حضور جمعی از والدین و جناب آقای دکتر کشاورز با موضوع ادبیات گفتگو برگزار شد.

خاطر نشان می شود در انتهای مراسم نیز باتوجه به نزدیکی هفته معلم، از مربیان این طرح در حضور والدین تقدیر و تشکر به عمل آمد.

✅  شایان ذکر است طرح خصوصی موسسه شمیم خانواده؛ ویژه حدود ۶۰ نفر از دختران آسمانی است که با هدف تربیت دینی پس از انجام جلسات گزینشی متعدد در این موسسه در حال برگزاری است.

دکتر کشاورز: ما در یک مکتب اخلاقی به نام اسلام زندگی می‌کنیم که بیشتر از همه مکاتب الگوی اخلاق دارد.

آقای دکتر کشاورز در جمع والدین طرح خصوصی بیان داشت: در علم امروزی هم ثابت شده است که اگر فرزندت دارای اخلاق نیکو نباشد به موفقیت نمی‌رسد. هفت بعد رشد کودک (رشد جسمانی، هوشمندی، اجتماعی، آموزشی، عاطفی، اخلاقی) را بیان نموده و افزودند: بعد اعتقادی، مهمترین اصل رشد می‌باشد که شش بعد دیگر باید درخدمت آن باشند. مسأله ی نوع ادبیات صحبت فرزندان امروزی با والدین تحت عنوان حریم شناسی، از دیگر مسائلی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

سخنران جلسه بحث چالش های زندگی را با چند عبارت تاکیدی اینطور بیان کرد: چالش را در زندگی فاجعه نکنید و اینقدر زندگی ها را سخت نکنید! چالش، طبیعی زندگی است اما مسأله مهم این است که بدون حرف زشت و بدون ابراز تنفر باشد و نسبت به زبان بدن دقت داشته باشیم
چون زندگی باید سراسر احترام باشد.
 باید واژه هایی که استفاده می‌کنیم و نسبت به بحث با همسر بیشتر مراقبت داشته باشیم. زندگی زناشویی اگر فاقد گفتگو و فاقد زبان بدن باشد، مشکل ایجاد می‌کند. بنابراین لازم است که راه گفتگو را در داخل خانه باز کنید‌! ما حرف می‌زنیم حتی وقتی از هم ناراحتیم . از جمله مهارت های بسیار مهم برای والدین میتوان به گفت و گوی موثر و بیان احساس اشاره نمود و مخصوصا احساس منفی و آموزش عملی این موضوع به بچه‌ها ضروری است.

در این راستا بازی‌های نمایشی، یکی از راه‌های آموزش اخلاق در سنین پایین است. تاثیر همسالان، بخصوص از ده سالگی به بعد، موضوع دیگری بود که سخنران جلسه به اهمیت آن اشاره داشت.

دکتر کشاورز در پایان گفت: از علت‌های اضطراب، فاصله گیری فرزندان در دوران بلوغ و تفاوت های رفتاری و گفتاری والدین باهم می‌باشد.

به امید ارتباط موثر در تربیت نسلی شایسته🙏

موسسه شمیم خانواده آسمانی - واحد دختران