مراسمات

  • 8690
  • 257 مرتبه
برگزاری کارگاه مهارتی تربیت جنسی اردیبهشت 1402

برگزاری کارگاه مهارتی تربیت جنسی اردیبهشت 1402

1402/03/02

در آخرین یک‌شنبه اردیبهشت ماه باحضور حدود ۴۰ نفر از مادران توسط خانم تودرباریانی؛ کارشناس و مشاور خانواده در محل موسسه شمیم خانواده آسمانی برگزار شد.

❗️ استاد جلسه بااین مقدمه که در هفت سال اول تربیت ۷۵درصد الگوپذیری از والدین است به أهمیت نقش والدین خصوصا در سال‌های اولیه تولد فرزند اشاره داشتند. و همچنین در این زمینه با مثالهای کاربردی علاوه بر تأکید بر صبوری ، همسویی والدین و مشورت ، به اهمیت بسیار زیاد توکل نیز پرداختند.

🌀 خانم تودرباریانی در ادامه‌ی مطلب ، در زمینه هویت یابی جنسی به مادران تأکید داشتند: افتخارکنید به اینکه زن هستید و در گفتار ساده روزمره خود اهمیت این مسأله را در نظر بگیرید.

🔻و در ادامه ، در پاسخ به سوالات جنسی به این موارد اشاره شد:👇

۱. دروغ گویی ممنوع؛ زیرا که باعث بی اعتمادی می‌شود.
۲. درنظر گرفتن سن و جنس فرزند در پاسخ به سوالات جنسی
۳.  آرامش داشتن پاسخ گویی
۴. زمان خریدن
۵. و استفاده از عبارت: *تو چی فکر می‌کنی؟*

▫️ تاکید مشاور تربیتی براین بود که : تمام تلاش شما بر این باشد رابطه خود را با فرزند حفظ کنید‌ و با صمیمیت، مرجع سوالات بچه‌ها باشید!

▫️ تقویت خداشناسی، احساس ارزشمندی و کرامت از دیگر مسائلی بود که در این گردهمایی به آن پرداخته شد.

▫️استاد حوزه و دانشگاه بیان داشتند: نکات مثبت فرزندانتان را با دقت به جزئیات و خصوصیات رفتاریشان بنویسید و در حرم امام هشتم که مکان مقدس و تاثیر گذار ی است و در محضر حضرت برای آن‌ها بیان کنید. و این روش را یکی از راهکارهای بسیار ارزشمند برای توسل به حضرت در امر تربیت و تقویت ارزشمندی فرزندان دانستند.

▫️ ایشان همچنین ارزشمندی شخصیت فرزندان در مسأله تربیت را بسیار حائز اهمیت دانسته و افزودند: این عامل در همه‌ی مسائل خصوصاً نماز‌ و حجاب تاثیر گذار است.

▫️ و در پایان مسئولیت پذیری ، تغذیه و بلوغ زودرس و بررسی عوامل آن از جمله مباحثی بود که در این کارگاه به آن اشاره شد.

«موسسه فرهنگی شمیم خانواده آسمانی» واحد دختران