جوانه های فردا

  • 7491
  • 113 مرتبه
سرویس‌های شستشوی ماهواره‌ای

سرویس‌های شستشوی ماهواره‌ای

1401/04/18 10:58:59 ق.ظ

مقدمه:

ماهواره‌ها به دسته‌های مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند که از آن جمله می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

1. ماهواره‌های ارتباطی و مخابراتی: این گروه‌ها برای ارتباطات رادیویی ـ تلویزیونی، اینترنتی و ارتباطات مخابراتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2. ماهواره‌های هواشناسی: این دسته از ماهواره‌ها جهت مطالعات جوی و هواشناسی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

3. ماهواره‌های تحقیقاتی: این گروه برای انجام مطالعات علمی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

4. ماهواره‌های نظامی: ماهواره‌های این گروه عمدتاً در فعالیت‌های جاسوسی ـ دفاعی و تهاجمی به کار گرفته می‌شوند.


اصل مطلب:

نکته اول:

مطلب قابل‌عرض این‌که ما خودمان می‌دانیم شما تماماً مطالب بالا را بلدید!

ذکر آن‌ها تنها به این دلیل بود که بگوییم ما هم بلدیم (!) و اگر الآن قرار است راجع به ماهواره بنویسیم منظورمان دقیقاً مورد اول است؛ البته در ابعاد خانگی!...


نکته دوم:

این ماهواره دقیقاً همان چیزی است که همسایه موردنظر منزل پیشین (!) در زمان کودکی ما روی پشت‌بامش آن را نصب کرده بود و ما همیشه در این فکر بودیم، سینی را چرا این‌گونه جلوی آفتاب گذاشته‌اند؟! نگو که ماجرا چیز دیگری بوده و البته بعدها مدام می‌دیدیم مقادیری امواج ناشناس روی شبکه‌های کاملاً مجاز داخلی مانور می‌دادند و پارازیت می‌انداخت (البته این‌که پارازیت اصلاً چی هست را بعداً خودمان در مدارج علمی‌ای که طی کردیم، متوجهش شدیم!)... بگذرد که چه قدر غیبت صداوسیمای محترم را کردیم که بلد نیستند برنامه پخش کنند و یک برنامه کودک دیدن هم به ما نیامده و...!


نکته سوم:

بزرگ‌تر که شدیم تعداد سینی‌های نصب‌شده روی پشت‌بام‌ها افزایش یافت و حتی خاله جان و عمو بزرگه هم تصمیم گرفتند جهت بهره‌برداری از مزایای انرژی خورشیدی سینی‌های نصب‌شده رو به آسمان، یکی از آن‌ها را خریداری کرده و داشته باشند!

مای از همه جا بی‌خبر هم فکر کردیم کلاس دارد و از پدر جان خواستیم سینی مربوطه را یا خریداری کند یا همین سینی رویی سر جهاز مامان را در پشت‌بام رو به جهتی که همه ببینند نصب کند... با چشم‌غره ایشان همان لحظه تو به کرده و اصلاً سعی کردیم دیگر حتی به سینی نگاه هم نکنیم چه رسد به فکر نصب آن روی پشت‌بام!...


نکته چهارم:

بزرگ‌تر که شدیم (مقادیری بزرگ‌تر از اندازه نکته سوم) با دخترخاله‌ها که جمع می‌شدیم مدام از مزایای ارزان اما پرسود سینی‌ها که دیگر اسمش را بلد بودیم (مثلاً بزرگ شده بودیم ها!) می‌شنیدیم... این‌که می‌توانی تغییر دکوراسیونی اساسی در جسم و روح خود بدهی به‌طوری‌که هیچ‌کس تو را؛ یعنی طرز تفکر و نگاه و حتی برخوردت را نشناسد!... این دستگاه به‌ظاهر کوچک حتی می‌تواند تو را به چنان حمامی ببرد تا درون مغز و قلب و چشم و گوش و... تو را بشوید، بی‌آنکه آب در دلت تکان بخورد... از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. شست‌وشوی مغزی: شامل تغییر در نگرش تو به دین، حجاب، خانواده، درس و سایر موارد مربوطه.

2. شست‌وشوی قلبی: کلاً عشق و محبت و مهر مادری و پدری و کمک به همنوع و از این‌جور موارد چرندیاتی بیش نیست را تنها در افسانه‌ها دیده شده!

3. شست‌وشوی دیدی: البته این نوع شست‌وشو به بینایی شما هیچ ربطی ندارد شاید هم دارد اما موجب می‌شود شما چیزهایی را ببینید که عمراً در عمرتان می‌توانستید ببینید! اما با این سینی‌ها یعنی ماهواره‌ها هر غیرممکنی، ممکن می‌شود!

4. شست‌وشوی شنیدنی: این مدل خود دو جنبه دارد: اول هم اصواتی را می‌شنوید که مثلش در هیچ جای این کره خاکی تولید نمی‌شود و هم کاری می‌کند به شنیده‌های پیش از اینتان شک کنید و تنها به حرف‌های این عزیزان فعال در ماهواره گوش کنید!

5. شست‌وشوی چهره: این نوع شست‌وشو در ابعاد مختلف و تکنیک‌های مُد روز عرضه می‌شود. از انواع اعمال زیبایی چهره گرفته تا آرایش‌های مختلف 24 ساعت دور دنیا تا حتی بی خیال حجاب و چادر و روسری و...

لازم به ذکر است که موارد متعدد دیگری هم وجود دارد اما بنا بر جدول زمان‌بندی کارهای این جانب هم‌اکنون زمان پخش یکی از فیلم‌های سینمایی معروف روز دنیا در شبکه... است و مجال زیاده‌گویی نیست.

نکته آخر این‌که تمامی نکات ذکرشده کاملاً براساس پژوهش‌های علمی و مطالعاتی بوده و هر گونه تجربه‌ای را در این زمینه از بیخ و بن تکذیب می‌کنیم!

منبع: مجله دیدار آشنا

اخبار مرتبط