خانواده آسمانی
  • 7350
  • 150 مرتبه
خانهٔ صالحان

خانهٔ صالحان

1400/09/17 10:19:52 ق.ظ

دکتر حشمت‌الله قنبری

 

 

هرگز متمول بودن به معنای صالح بودن نیست. در زندگی گذشتگان نگاه کنید؛ بلعم‌بن‌باعور و یا فرعون چه شخصیتی داشتند؟ هم متمکن بودند و هم مرجعیت داشتند و هم به‌جای خاصی بستگی داشتند، اما بیوتات صالحه ارتباطی به غنا و ثروت ندارد و خیلی از خانواده‌ها از بالاترین تمکن برخوردار هستند، اما برای یک ساعت هم طعم زندگی را درک نمی‌کنند. توجه کنید که به‌یک‌باره یک نفر از روستاهای کرمان پیدا می‌شود و تبدیل به یکی از شخصیت‌های برجسته می‌شود، اما این مسئله، با طهارت و اخلاص و درآمد حلال به دست می‌آید.

اگر لقمه پاک و شیر پاک و نفس پاک وجود داشته باشد، امثال حاج قاسم سلیمانی بیرون می‌آید و این بیت، بیت صالح است. اینجا علم هم ممکن است ایجاد صلاحیت نکند و شما مهم‌ترین اراذل‌واوباش را که می‌بینید، این‌طور هستند که به مدارج علمی نیز رسیده‌اند. این ابزار و آلاتی که موجب می‌شود یکجایی منفجر شود، توسط دانشمندانی تولید شده که تربیت نداشتند و علمشان موجب نابودی بشر شد. بشر گاهی با داشته‌های خود به تباهی کشیده شده است.

بنابراین بیوت صالح، خانه یک کارگر و یا مستخدم هم می‌تواند باشد و آن‌هایی که مدام سروصدا می‌کنند، همان انسان‌های فخار و بی‌تربیت هستند، بنابراین هرکجا نام خدا مطرح باشد بیت صالح است و این در به روی همه هم باز است.