نقطه پرواز
  • 7255
  • 136 مرتبه
عروس‌پژوهی

عروس‌پژوهی

1400/06/15 09:41:20 ق.ظ

انواع عروس‌ها

عروس‌های زمینی‌ها از زمین تا آسمان فرق می‌کنند با عروس‌های با فضایی‌ها؛ جورواجور هستند و عجیب‌وغریب.


گروه اول از عروس‌های زمینی همانند سیاه‌چاله هستند؛ زشت و خسیس. تمام اجسام اطرافشان را به درون خود می‌کشند و گاهی اوقات دیده‌شده که به همنوعان خود نیز رحم نکرده و آن‌ها را هم تحت مالکیت خود درمی‌آورند. این عزیزان چون حکم محرومیت دیدار شوهر و فرزندانش با خانواده شوهر را تا ابد صادر می‌کنند، همیشهٔ خدا تنها هستند. حتی تنهاتر از تنهای تنها...


گروه دوم از عروس‌ها همانند ستارهٔ دنباله‌داری هستند که هرچقدر دنبالش بدوید، بازهم دستتان به دنباله‌اش نمی‌رسد. آن‌ها همیشه دنبال چیزهای شیک‌تر و گران‌تر هستند. خواسته‌هایشان به بلندی دنباله‌شان است و اگر خودتان را شبانه‌روز هم وقف آن‌ها کنید، بازهم از خواسته‌های بالاتری صحبت می‌کنند و کارهایی که برایشان کردید را کوچک می‌شمارند.


گروه سوم همانند خورشیدند؛ گرم و زیبا. آن‌قدر زیبا که چشمتان درد می‌گیرد اگر به آن‌ها خیره شوید. باید حواستان باشد که یک‌وقت گول زیبایی و گرمی‌شان را نخورید؛ زیرا تا وقتی از آن‌ها فاصله دارید، زیبا به نظر می‌رسند، اما وقتی نزدیکشان شوید، طوری با زبانه‌های آتشین، زغالی‌تان می‌کنند که هیچ‌کس قادر به شناسایی شما نخواهد شد. این رفتارشان گاهی اوقات فقط از روی عادت است و شاید در دلشان چیزی نباشد، اما بازهم می‌سوزانند. تنها راه چاره این است که ضرب‌المثل دوری و دوستی را سرلوحه قرار داده و فرسنگ‌ها دور بمانید از این عزیزان.


گروه چهارم از عروسان همانند نپتون و پلوتون هستند؛ سرد و بی‌روح. آن‌قدر سرد که وقتی کنارشان باشید، قلبتان یخ می‌زند و دیگر حتی حاضر نیستید با گرمی به آن‌ها سلام کنید. به‌هیچ‌وجه نباید انتظاری از این عروس‌ها داشته باشید؛ چون همیشه شما را سنگ روی یخ خواهند کرد.


گروه پنجم از عروسان زمینی، بسیار نادر و کمیاب هستند. دانشمندان تصور می‌کردند این گروه همراه با دایناسورها منقرض شده‌اند، اما گویا این عزیزان با پیشرفت تکنولوژی دوباره بازسازی شده‌اند. آن‌ها بسیار خطرناک هستند؛ زیرا تمام خصوصیات گروه‌های بالا را به‌صورت مخفیانه در خود ذخیره کرده‌اند و در زمان و شرایطی که اصلاً فکرش را هم نمی‌کنید، از آن‌ها رونمایی می‌کنند. شما که غریبه نیستید؛ زمینی‌ها آرزو دارند این گروه هرچه زودتر منقرض شده و بعد از کرونا چیزی از نسلشان باقی نماند.


و اما گروه ششم؛ این گروه تشکیل شده از عروس‌هایی ست که همانند مریخ هستند؛ دوست‌داشتنی و بانمک. این عزیزان آن‌قدر تودل‌برو هستند که حاضرید ساعت‌ها پای تلسکوپ بنشنید و تماشایشان کنید. از خونگرمی و مهربانی‌شان هرچه بگویم، کم گفته‌ام.


انواع خانوادهٔ شوهر

حالا که با انواع عروس‌های زمینی آشنا شدید، بد نیست از انواع خانوادهٔ شوهر و برخوردشان با عروس هم برایتان بگویم.


نوع اول از خانواده‌ها، همانند باتلاقی هستند که ورود به آن مساوی است با افتادن در داخل باتلاق بد بو! عروس موردنظر باید آن‌قدر دست‌وپا بزند تا مهرهٔ هفت و هشت کمرش جابه‌جا شود، بلکه خیّری، چیزی دلش به رحم بیاید و از باتلاق نجاتش بدهد. البته خیلی وقت‌ها هم جابه‌جا شدن مهره افاقه نمی‌کند و کسی به کمکش نمی‌آید؛ چون مردم معتقدند ایراد از خود عروس است که چشمش را باز نکرده تا ببینید کجا دارد جاپایش را سفت می‌کند!


نوع دوم از خانواده‌ها همانند کویری هستند بی‌آب‌وعلف. از آن‌ها چیزی به عروس نگون‌بخت نمی‌رسد؛ دریغ از یک سلام خشک‌وخالی... خاکشان آن‌قدر بی‌حاصل است که اگر عروس مربوطه، باران محبت باشد و بر سرشان ببارد، بازهم چیزی نمی‌روید.


نوع سوم از خانواده‌ها همانند کوه محکم و استوار جلوی عروس می‌ایستند و مانع رشدش می‌شوند. این خانواده‌ها به عروس مربوطه حتی اجازهٔ کوهنوردی هم نمی‌دهند. اگر زبانم لال عروس خانم بخواهد به آن بالابالاها برسد، طوری به او پشت پا می‌زنند تا لیز بخورد و برگردد همان‌جایی که بوده است.


نوع چهارم از خانواده‌ها همانند دشت سرسبز و خوش آب‌وهوایی هستند که به بدترین نوع عروس‌ها هم در آنجا خوش می‌گذرد؛ چه برسد به عروس خونگرم و مهربانی که جز چشم، چیزی به زبان نمی‌آورد.

منبع: ماهنامه خانه خوبان

اخبار مرتبط