حریر حیا
  • 7441
  • 169 مرتبه
خوشگلی سیری چند؟

خوشگلی سیری چند؟

1401/02/29 09:23:06 ق.ظ

از بدو تمدن بشری لوازم‌آرایشی و بهداشتی همواره برای جذابیت و آراستگی مورداستفاده انسان قرار می‌گرفت.

اولین وسیله آرایشی رنگ‌هایی از قبیل رنگ سبز ساخته‌شده از مس بود به‌عنوان‌مثال (سایه چشم).

قدمت استفاده از این مواد به حدود پنج هزار سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد. در مصر قدیم و در زمان «کلئوپاترا»، تب آرایش به اوج خود رسیده بود. تا جایی که «کلئوپاترا» در شیر الاغ حمام می‌گرفت تا پوستش لطیف‌تر و سفیدتر شود و از حنا برای رنگ کردن ناخن استفاده می‌کرد.

استفاده از لوازم‌آرایشی در کشور انگلستان از زمان جنگ‌های صلیبی آغاز شد و در پی برگشت شوالیه‌ها با غنائمی از حرم‌سراهای شرقی متداول شد.

ایران نیز یکی از کشورهایی بود که استقبال بالایی از این لوازم داشت و شدت این استقبال تا آ ن جا ادامه یافت که تا زمان حال نیز ادامه دارد.

این روزها استفاده از لوازم‌آرایشی در ایران نه سن خاصی دارد و نه قشر خاصی. اکثر دختران و زنان ایرانی استفاده از لوازم‌آرایشی را جزء لاینفک زندگی خود می‌دانند و تمایل به استفاده زیاد از این لوازم باعث شده کشورمان تبدیل به سومین مصرف‌کننده لوازم‌آرایشی در خاورمیانه و هفتمین واردکننده لوازم‌آرایشی در جهان شود.

این‌طور که رسماً اعلام‌شده، زنان ایرانی سالانه نزدیک به یک میلیارد تومان لوازم‌آرایشی می‌خرند. از سوی دیگر سن مصرف لوازم‌آرایش نیز به 15 سال رسیده است و این در حالی است که در کشورهای توسعه‌یافته، تمایل به آرایش بیشتر در بین زنان مسن دیده می‌شود که طراوت و شادابی پوست خود را ازدست‌داده‌اند.
قاچاق لوازم‌آرایش به ایران

در حال حاضر ایران فقط درصد کمی از نیاز خود به لوازم‌آرایشی را تولید می‌کند و قسمت زیادی از نیاز بازار مصرف لوازم‌آرایشی از طریق واردات یا قاچاق به داخل مرزهای کشور راه پیدا می‌کنند.

بیش‌تر این لوازم‌آرایش از کشورهای چین، ترکیه، کره و دوبی به داخل کشور وارد یا قاچاق می‌شوند و البته ورود محصولات درجه اول اروپایی نیز در طی سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی به بازار مصرف ایرانی‌ها داشته که بیش‌تر مورد استقبال اقشار مرفه جامعه قرار می‌گیرد.
لوازم‌آرایشی از چه چیزهایی ساخته می‌شوند؟

آیا می‌دانید لوازم‌آرایشی از چه چیزهایی ساخته می‌شوند؟! یا تاکنون اصلاً در این مورد فکر کرده‌اید؟!

شاید بررسی دقیق این موضوع کمی نگران‌کننده باشد، چراکه حقیقتی تلخ در این میان نهفته است.

مواد اولیه لوازم‌آرایشی اعم از انواع پنکک، کرم‌ها (سفیدکننده و...) رژ لب و گونه و... در کشتارگاه‌های گاو و گوسفند تولید می‌شوند و جالب است بدانید که از کلیه قسمت‌های حرام و نجس این حیوانات و یا پیه‌ها و قسمت‌های اضافی انتهای پا و دست و چربی‌های زائد برای این کار استفاده می‌شود!
جنین انسان و خوک، مواد اولیه لوازم‌آرایشی غیراستاندارد!

درحالی‌که بیشتر لوازم‌آرایشی را واردات غیرقانونی تشکل می‌دهد، اغلب این وسایل غیراستاندارد بوده که در ارقام غیراستاندارد و غیرقانونی، از جنین مرده انسان و خوک برای تهیه مواد آرایشی استفاده می‌شود!

بر اساس آمار و مستندات بیش از 80 درصد لوازم‌آرایشی و بهداشتی قاچاق است که این موضوع به لحاظ شرعی و بهداشتی نیز مشکل دارد. نکته جالب درباره میزان رشد قاچاق لوازم‌آرایشی، این است که در سال گذشته کشفیات این کالاها در گمرکات کشور 111 درصد رشد داشته است.
کالاهای صهیونیستی

در کنار معضل واردات کالاهای بی‌کیفیت چینی، واردات لوازم ساخت رژیم صهیونیستی و یا شرکت‌های وابسته به لابی‌های صهیونیستی نیز به یکی از پدیده‌های بازار مصرف این وسایل در ایران مبدل شده است.

با توجه به سهل‌انگاری مسئولان گمرک کشور نسبت به واردات بی‌رویه کالاهای ضد اسلامی، مانند کفش‌ها و شلوارهایی با طرح‌های اهانت‌آمیز، این روزها موضوع واردات انواع و اقسام لوازم‌آرایشی و بهداشتی به پرونده واردات کالاهای غیرمجاز و خلاف سیاست‌های اقتصادی و سیاسی کشور اضافه شده است.

شایان‌ذکر است که اخیراً لوازم‌آرایشی و بهداشتی ساخت شرکت‌های متعلق به رژیم صهیونیستی، به‌صورت گسترده وارد بازار ایران شده و با نازل‌ترین قیمت عرضه می‌شود. این در حالی است که پیش‌ازاین گزارش‌هایی مبنی بر آلوده بودن برخی اقلام آرایشی وارداتی به بیماری‌های عفونی و همه‌گیر منتشر شده بود.

یکی از محصولات آرایشی صهیونیستی که در بازار ایران زیاد دیده می‌شود و ساخت کشور اسرائیل است، «جانسون‌اند جانسون»، «Johnson & Johnson» نام دارد حال‌آنکه، آیا صحیح است جوانان ایرانی که اسرائیل را یک غده سرطانی خطاب می‌کنند او را به‌توسط خرید لوازم‌آرایشی و بهداشتی حمایت کنند؟! کشوری که سال‌ها با نیرنگ و دروغ جهان را زشت و ناامن کرده است و درآمد خود را صرف تولید و خرید انواع بمب‌های متعارف و غیرمتعارف ازجمله بمب‌های اتمی و شیمیائی می‌کند.


منبع: مجله دیدار آشنا

اخبار مرتبط