انقلاب اسلامی
  • 4276
  • 193 مرتبه
شما که می‌گویید اطاعت از ولی‌فقیه همان اطاعت از انبیاست، آیا دلیل وجود دارد که خدا ولی‌فقیه را نیز از اشتباه و خطا در تصمیم‌گیری‌ها مصون سازد؟

شما که می‌گویید اطاعت از ولی‌فقیه همان اطاعت از انبیاست، آیا دلیل وجود دارد که خدا ولی‌فقیه را نیز از اشتباه و خطا در تصمیم‌گیری‌ها مصون سازد؟

1398/09/29 01:35:42 ب.ظ

alt

ما می خواهیم کسی را در رأس حکومت بگذاریم که می دانیم تخلّف نمی کند ممکن است ما اشتباه کرده باشیم و او تخلف کند؛ از هروقت بفهمیم تخلف کرده می فهمیم حضور او در این منصب به جا نیست. خودش و مردم هم این را قبول دارند این نکته خیلی بدیعی در مبنای حکومت در دنیاست[1].

خدا آن رهبری را که از سوی اوست، دست می گیرد و هدایت می کند از مشکلات او را عبور می دهد[2]....

رهبر نقشه را از خدا می گیرد راه را از خدا می آموزد، روشها را هم از خدا می آموزد؛ این رهبری، رهبری درست است. «وَ اَوحَینا إِلَیهِم فَعلَ الخَیرات[3]»؛ وقتی رهبری، رهبری خدایی شد کار خوب را هم از خدا می گیرد[4].

آن جامعه یی که پایبند ارزش های الهی است آن جامعه یی که توحید را قبول کرده است، نبوت را قبول کرده است، شریعت الهی را قبول کرده است، هیچ چاره ای ندارد  جز اینکه در رأس جامعه کسی بپذیرد که او شریعت اسلامی و الهی را می داند؛ از اخلاق فاضله ی الهی برخوردار است؛ گناه نمی کند، اشتباه مرتکب نمی شود، ظلم نمی کند، برای خود چیزی نمی خواهد، برای انسان ها دل می سوزاند، ارزش های الهی را بر مسائل و جهات شخصی و گروهی ترجیح می دهد. لذا در جامعه ی اسلامی ما و در نظام جمهوری اسلامی این مطلب تأمین شده است[5].

 


[1]- بیانات رهبرانقلاب در دیدار اعضای هیأت علمی کنگره امام خمینی 1378/11/3.

[2]- بیانات رهبر انقلاب، درس تفسیر سوره مجادله، 1361/2/17.

[3]- همان.

[5]- بیانات مقام رهبری در خطبه نماز جمعه، 1362/2/30.