انقلاب اسلامی
  • 5940
  • 170 مرتبه
نخست‌وزیری که در کاخ سفید برای رهبر انقلاب دعا کرد

نخست‌وزیری که در کاخ سفید برای رهبر انقلاب دعا کرد

1398/12/25 03:36:08 ب.ظ

سید رضا قزوینی غرابی که به همراه تعدادی از دانشجویان عراقی با جعفری (نخست‌وزیر سابق عراق) دیداری داشته است، خاطره خود را از آن دیدار این‌گونه بیان می‌کند:

اردیبهشت سال 1386 برای حضور در نشست مجمع اتحادیه دانشجویان جهان اسلام (رحماء) در تهران بودم. یک‌شب یکی از دوستان خبر داد برای دیدار با ابو احمد (ابراهیم جعفری) که در تهران است، آماده شوم. همان شب به همراه چهار تن از رفقای عراقی به‌سوی محل حضور دکتر جعفری حرکت کردیم.
پس از استقبال و پذیرایی آقای جعفری که اتفاقاً آقای سعدون الدلیمی وزیر دفاع پیشین عراق نیز در آن حضور داشت دوستان هر یک مطالب خود را بیان کردند. در لابه‌لای صحبت‌ها، دکتر جعفری که در میان شیعیان عراق به‌عنوان یک سیاستمدار بااخلاق و متدین شناخته می‌شود به بیان خاطره‌ای از یکی از دیدارهای رسمی دوران نخست‌وزیری خود از آمریکا پرداخت. این خاطره ازآنجاکه نام آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در آن بیان شده بود برای ما جالب‌توجه بود.

دکتر جعفری درباره آن اتفاق گفت «در یکی از دیدارهای رسمی که در دوران نخست وزیری از آمریکا داشتم یک شب را در اقامتگاه کاخ سفید گذراندیم. آن شب نماز شبم را در همان محل اقامتگاه ادا کردم و در نماز نام آیت الله خامنه ای را در میان 40 مؤمن بر زبان آوردم و برای ایشان دعا کردم...»


از خاطره دکتر جعفری شگفت‌زده شدم. خود او نیز هنگام تعریف خاطره‌اش با لحنی که گویا خود وی نیز از انجام آن کار شگفت‌زده شده باشد موضوع را برای ما بیان می‌کرد، تنها نماز شب خوانده شده در کاخ سفید که نام رهبر انقلاب نیز در آن بر زبان جاری شده بود.
دعا برای رهبر انقلاب اسلامی ایران، در ایالات‌متحده آمریکا، در اقامتگاه کاخ سفید، قلب تصمیم‌گیری سیاست‌های استکبار جهانی! بیچاره آمریکایی‌ها که با هزاران امید به عراق رفته بودند تا با اشغالگری تفکر آمریکایی صادر کنند نمی‌دانستند در به دست آوردن دل‌های مردم عراق و رهبران مردمی‌شان شکست خورده‌اند.
بیچارگان نمی‌دانستند میهمان «وایت هاوس» در نمازش برای سلامتی رهبر کشوری دعا کرده بود که سردمداران آن‌ها بیش از 30 سال است که بی‌هیچ نتیجه‌ای همه تلاش خود را برای شکست و به‌زانو درآوردن آن به کار بسته‌اند.

 

 

منبع: قدس آنلاین

اخبار مرتبط