آئین همسرداری
  • 7250
  • 155 مرتبه
مراقب حفره‌های قلب خانم‌ها باشید!

مراقب حفره‌های قلب خانم‌ها باشید!

1400/06/13 11:41:18 ق.ظ

برخی از علل احتمالی خیانت در زن‌ها

 

کمبود محبت

اصلی‌ترین دلیل خیانت زن‌ها به همسرانشان، برآورده نشدن نیازهای عاطفی و کمبود محبت و توجه از جانب همسر است. درحالی‌که معمولاً انگیزهٔ اصلی مردها از ازدواج، برآورده کردن نیازهای جنسی است، زن‌ها بیشتر به امید برآورده شدن نیازهای عاطفی خود ازدواج می‌کنند. آن‌ها ازدواج می‌کنند تا دیده شوند، مورد محبت، مراقبت، حمایت و توجه قرار گیرند و تکیه‌گاه امن و مهربانی برای ادامهٔ زندگی‌شان پیدا کنند. وقتی این نیازها در بستر ازدواج و در رابطه با همسر برآورده نشود، زن‌ها ممکن است آن‌قدر تشنهٔ محبت و حمایت باقی بمانند که تصمیم بگیرند در بستری غیر از بستر خانواده و زندگی مشترک نیاز خود را برآورده کنند. ازاین‌رو علت اصلی خیانت در مردها، معمولاً انگیزه‌های جنسی و در زنان انگیزه‌های عاطفی است.


بدگمانی همسر

مردانی که سخت‌گیری و کنترل گری غیرطبیعی نسبت به همسرانشان دارند، مردانی که بی‌دلیل نسبت به همسر خود بدبین و بدگمان هستند و با ایراد گرفتن‌های بی‌مورد، بدخلقی کردن‌ها یا تهمت‌های ناروا، به روح و روان همسر خود زخم می‌زنند، اتفاقاً انگیزهٔ بیشتری برای خیانت در همسرانشان ایجاد می‌کنند؛ زیرا همان‌طور که گفتیم، زن‌ها به دنبال «تکیه‌گاهی امن و مهربان» هستند.


بی‌توجهی مرد به ظاهر خود و نیازهای طبیعی زن

مردهایی که به سرووضع ظاهری خود اهمیت نمی‌دهند، بهداشت را رعایت نمی‌کنند، مطابق میل همسر خود لباس نمی‌پوشند و درمجموع نسبت به نیازهای همسر خود بی‌تفاوت هستند، این احساس را در همسر خود ایجاد می‌کنند که از جانب شوهر نادیده گرفته شده‌اند و مورد بی‌اعتنایی واقع گشته‌اند که این امر به‌نوبهٔ خود، ممکن است در برخی از خانم‌ها انگیزه‌ای برای خیانت ایجاد کند.


بی‌وفایی مرد

مردی که به همسر خود وفادار نیست، به شکل واضح و علنی به او خیانت می‌کند، با خانم‌های متعدد وارد روابط صمیمانه و عاطفی می‌شود، تمایلات خود را کنترل نمی‌کند، همسرش را با زن‌های دیگر مقایسه می‌کند و یا مدام از خانم‌های دیگر تعریف می‌کند، ممکن است انگیزه‌ای برای انتقام‌جویی و بی‌وفایی در همسر خود ایجاد نماید.


اختلالات شخصیت

گاهی اوقات ممکن است مرد مشکل خاصی نداشته باشد، اما خانم به این دلیل که به برخی اختلالات شخصیتی همچون اختلال شخصیت مرزی و با اختلال شخصیت کی مبتلاست، به روابط متعدد با افراد متنوع گرایش دارد. متأسفانه برخی از خانم‌ها به دلیل ضعف اراده، تکانش گری و عدم توانایی کنترل غرایز، توجه‌طلبی و تأیید طلبی بیش‌ازحد، عزت‌نفس شکننده و سایر مشکلات روحی و روانی و اختلالات شخصیت، به سمت خیانت به همسر کشیده می‌شوند که در چنین مواردی، تنها راه چاره روان‌درمانی و دارودرمانی است.


توصیه‌هایی جهت پیشگیری از گرایش زنان به سمت خیانت

به همسر خود محبت کنید، آن‌گونه محبتی که خودش دوست دارد. ابراز علاقهٔ کلامی، خرید هدیه و گل، نوازش، ابراز علاقه‌های فیزیکی و ... شما حتماً متوجه خواهید شد که همسر شما چه نوع محبتی را بیشتر دوست دارد، بااین‌حال می‌توانید از خود او هم سؤال کنید.

به همسر خود وفادار باشید، به‌غیراز همسر خود به زن دیگری توجه نشان ندهید، در مقابل او از زن‌های دیگر تعریف نکنید و این احساس را به او منتقل کنید که ازنظر شما او بهترین و جذاب‌ترین زن است و با نجابت و پاک‌دامنی خود، در زندگی او آرامش ایجاد کنید.

برای همسر خود تکیه‌گاه باشید، وقتی در شرایط روحی یا جسمی نامساعدی است، به او بیشتر توجه کنید، از او مراقبت کنید و برای بهتر شدن حالش تلاش کنید. وقتی نیاز به کمک و حمایت شما دارد، دریغ نکنید و تا حد توان برای او وقت و انرژی صرف کنید.

به ظاهر او توجه کنید و زیبایی‌اش را تحسین نمایید. هرگز نسبت به تغییراتی که او در ظاهرش ایجاد می‌کند، بی‌تفاوت و بی‌اعتنا نباشید.

به لباس و ظاهر خود اهمیت دهید و طبق سلیقهٔ همسرتان لباس بپوشید.

نسبت به نیازهای مادی، روحی و جسمی همسر خود حساس باشید و تلاش کنید قبل از اینکه او به شما بگوید، نیازهایش را شناسایی و برآورده کنید.

اگر از مشکلات و ناسازگاری‌هایی در رابطه‌تان رنج می‌برید، در اسرع وقت به یک زوج درمانگر مراجعه نموده و برای حل مشکل تلاش کنید.


نکته نهایی: خیانت به همسر، تحت هر شرایطی، بدترین و غیراخلاقی‌ترین تصمیم ممکن است و معمولاً تبعات جبران‌ناپذیری برای فرد خیانت‌کار خواهد داشت، فارغ از اینکه افرادی که با زنان یا مردان متأهل وارد رابطهٔ عاطفی می‌شوند، معمولاً به لحاظ وجدان اخلاقی ضعیف و اغلب سوءاستفاده گر، فرصت‌طلب و غیرقابل‌اعتماد هستند!

منبع: ماهنامه خانه خوبان

اخبار مرتبط