مراسمات

  • 8554
  • 162 مرتبه
بررسی صفات سعادت‌بخش در سلسله جلسات گنجینه معنوی

بررسی صفات سعادت‌بخش در سلسله جلسات گنجینه معنوی

1401/07/14

ده صفت از صفات سعادت‌بخش در موسسه شمیم خانواده آسمانی بیان گردید.

خانم پزشکی در اولین جلسه از سلسله جلسات گنجینه معنوی در موسسه شمیم خانواده آسمانی ضمن اشاره به آیه 35 سوره مبارکه احزاب، مراحل ایمان را در ده صفت کلیدی سعادت‌بخش اسلام، ایمان، قنوت، صداقت، صبر، تواضع، انفاق، روزه، حفظ عفت و یاد خدا برشمردند.

ایشان در ادامه به ویژگی اطاعت‌پذیری اشاره نموده و بیان داشتند: فرزندی که اطاعت‌پذیری از پدر و مادر داشته باشد قطعاً اطاعت‌پذیری از امام زمانش را هم دارد.

همچنین افزودند: اینکه در روایات تأکید شده است که هفت سال اول طوری رفتار کن که فرزندت پادشاه است؛ منظور این نیست که هرچه می‌خواهد به او بدهی بلکه بدین معنا است که تو در محضر پادشاه هستی و باید تمام مواردی که در محضر یک بزرگ رعایت می‌کنی در مقابل فرزندت نیز رعایت کنی و او ببیند محترمانه با او رفتار می‌شود تا در هفت سال دوم اطاعت‌پذیری را یاد بگیرد و در هفت سال سوم مشاور شما شود.

مدیریت موسسه شمیم خانواده آسمانی صفت صبر را از ویژگی‌های انسان سالم برشمرده و راهکار افزایش صبوری را در تمرین برای سکوت کردن و متوقع نبودن دانستند.

ایشان در پایان یکی از دغدغه‌های امام حسن عسگری را غرق نشدن در زروزیور دنیا بیان کردند.

خاطرنشان می‌شود سلسله جلسات گنجینه معنوی با سخنرانی استاد پزشکی راد هر هفته در روزهای یکشنبه عصر در محل موسسه شمیم خانواده آسمانی برگزار خواهد شد.