مراسمات

  • 8608
  • 140 مرتبه
همایش دکتر کشاورز ( دی 1401)

همایش دکتر کشاورز ( دی 1401)

1401/10/06

دومین جلسه تربیتی ویژه والدین طرح خصوصی آموزشی موسسه شمیم خانواده آسمانی با حضور آقای دکتر کشاورز و حدود ۷۰ نفر از پدران و مادران در موسسه برگزار شد.enlightened

در این نشست که موضوع اصلی آن مسئولیت‌پذیری فرزندان بود، آقای دکتر کشاورز انجام کارهای مشترک، سپس کار موازی و تبدیل آن به عادت روزانه را از گام‌های اجرایی این مهم برشمرده و در این راستا رفتار و گفتار والدین را به‌عنوان سرمشق فرزندان بسیار حائز اهمیت دانستند.

 همچنین افزودند: انجام کارها به‌جای فرزندان، موجب دور کردن آن‌ها از موفقیت می‌شود.

 استاد کشاورز از تفاوت آگاهی و باور گفته و افزودند: باید دقت داشته باشیم که چه میزان جملاتی همچون «در محضر پروردگاریم» و «روزی دست خداست» در زندگی‌های ما مشهود و ملموس است؟

 سخنران جلسه، در زمینه نهادینه‌سازی ارزش‌های دینی، وجود الگوهای بی‌نظیر را از مزیت‌های برجسته مکتب شیعه نام بردند و افزودند: حضرت رسول؛ مشهور به خوش‌رویی خوش‌گویی و خوشبویی، حضرت زینب؛ بانوی صبر، امام رضا؛ سرچشمه مهربانی و لطف و.. بودند.
ایشان همچنین افزودند: آیا در مکاتب دیگر برای تعریف و تشویق به صفات نیکوی اخلاقی این میزان الگو هست؟

 تلاش والدین مبنی بر اینکه فرزندانی تربیت کنیم که اثرگذار باشند نه اثرپذیر از نکات قابل توجه این جلسه بود که جناب آقای کشاورز مفصل به توضیح آن پرداختند.

همچنین با مثال‌های کاربردی و عملی به اهمیت نهادینه‌سازی امور دینی خصوصاً فریضه نماز به‌عنوان یک نیاز در نسل امروز اشاره نمودند.