مراسمات

  • 8618
  • 131 مرتبه
تقدیر از والدین دختران طرح خصوصی نیلوفرانه (بهمن 1401)

تقدیر از والدین دختران طرح خصوصی نیلوفرانه (بهمن 1401)

1401/11/11

مراسم تقدیر از والدین با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از والدین و دختران طرح خصوصی نیلوفرانه در روز جمعه ۷ بهمن ماه برگزار گردید. 

این مراسم که در فرهنگسرای کودک و آینده برگزار شد با گلچینی از برنامه های فرهنگی و آموزشی برای والدین و دختران به صورت مجزا همراه بود. 

سخنرانی جناب دکتر کشاورز با موضوع تشویق و تنبیه از مهمترین برنامه های این مراسم بود. 

همچنین سرکار خانم پزشکی مدیریت موسسه شمیم خانواده آسمانی نیز گزارش مختصری از برنامه های اجرایی و علمی این دوره را بیان نمودند. 

ایشان در گزارش خود به مباحث مطرح شده توسط مربیان همچون گفتمان پیرامون مباحث احکام، حقوق والدین، مهارت‌های زندگی، توحید و شگفتی های آفرینش، عدل، نبوت، امامت و شبهات روز همراه با پخش کلیپ و مستندات مربوط اشاره نمودند و بیان داشتند این عناوین از مهمترین مباحث طرح بوده که تاکنون به تناسب سن و نیاز گروه‌ها توسط مربیان ارائه شده است.

اجرای چندین نماهنگ و سرود توسط دختران، دکلمه خوانی، مداحی و مولودی خوانی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود. 

همچنین هدایایی که موسسه برای والدین تهیه نموده بود، توسط دختران به همراه بوسه بر دستان پدر و مادرشان تقدیم گردید. 

خاطرنشان می شود در این مراسم از معاونت مالی مجموعه به عنوان پدر معنوی مجموعه و به پاس سالها خدمات خالصانه نیز تقدیر به عمل آمد.

دکتر کشاورز در جمع والدین طرح خصوصی دختران: تمام ابعاد رشد باید در خدمت رشد اعتقادی باشد تا بتوانیم دست پر از دنیا برویم.

 سومین جلسه از سلسله جلسات ویژه والدین طرح خصوصی موسسه شمیم خانواده آسمانی برگزار شد.
در این جلسه آقای دکترکشاورز به طرح مباحثی با موضوع «تنبیه و تشویق» پرداخته مطالبی جهت روشنگری پدران و مادران در راستای مسائل تربیتی روز بیان داشت. 
وی گفت: ما باید سرآمد اخلاق باشیم. در خوش رفتاری، خوش گویی و خوش بویی. زیرا که هیچ مکتبی مثل مکتب شیعه اینقدر الگوی اخلاقی ندارد. گواه این سخن این است که حتی در سخت‌ترین صحنه ها، کوچک ترین رفتار غیراخلاقی تاریخ ثبت نکرده است.

استاد کشاورز ضمن اشاره ای کوتاه به ابعاد انواع رشد؛ (جسمانی، هوشمندی، اجتماعی، آموزشی، عاطفی، اخلاقی، اعتقادی) گفت: 
تمام ابعاد رشد باید در خدمت رشد اعتقادی باشد تا بتوانیم دست پر از دنیا برویم.

وی بازدارنده بودن تنبیه، توجه به ادبیات گفتگو و دقت در استفاده درست از واژه ها را از جمله‌ مسائل مهم در این زمینه دانست. زمان اجرای تشویق و تنبیه، موجب رشد بودن، تنوع داشتن، مرحله ای بودن و ارزشمندی عوامل انگیزشی را به عنوان اصول تشویق و تنبیه دانست.

ایشان در پایان تاکید کرد: تشویق و تنبیه، باید صرفا جهت ایجاد انگیزه باشد و در اجرای این مهم باید به وظیفه شناس شدن فرزندان، هویت یابی، یادآوری و تقویت توانمندی های آن‌ها نیز توجه شود.