مراسمات

  • 8687
  • 165 مرتبه
جلسه والدین طرح خصوصی باحضور دکترصادقیان (اردیبهشت 1402)

جلسه والدین طرح خصوصی باحضور دکترصادقیان (اردیبهشت 1402)

1402/02/31

جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

📍دکتر صادقیان:
شیوه ارتباطی شما با همسرتان، الگوی رفتاری شما با پدرمادر تان است . و برای ایجاد یک دلبستگی ایمن و رفع بسیاری از مسائل تربیتی و ارتباطی فرزندان ، باید در دسترس باشید و پاسخگو  و حس تعهد و ارزشمندی را در فرزندان ایجاد کنید.

🔰 در آخرین هفته اردیبهشت ماه ، برای حدود ۶۰ نفر از والدین دختران ، توسط دکتر صادقیان، استاد و مشاور خانواده، تخصصی و عمیق در مورد مسائل تربیتی روز دختران و رفتارهای آسیب زا براساس سبک های دلبستگی صحبت شد.

⚠️ بررسی آسیب های روز دختران ( از جمله اعتیاد به اینترنت، بی مسولئیتی، بی حجابی، علاقمند شدن به خواننده های کره ای، فاصله گرفتن و ارتباط کم با والدین، اضطراب، پرخاشگری، افسردگی) و ارائه راهکارهای کاربردی و عملیاتی برای حل این موارد، از جمله سرفصل های اصلی مورد بررسی در این نشست‌ بود.
♻️مشاور خانواده بیان داشت: پشت هر شخصیت، دنیایی پنهان است ؛ بنابراین بر والدین لازم است برای حل تعارضات رفتاری و اصلاح و تقویت باورهای دینی فرزندانشان، از خود بپرسند:🤔

چرا فرزندم پرخاشگر شده است؟!
چرا به فضای مجازی اعتیاد دارد؟!
چرا بی نماز‌ یا بی حجاب شده است؟!

↩️ و افزودند: برای درمان ریشه ای، باید چرا ها را پیدا کنید تا بتوانید درمان اساسی داشته باشید!!! 

🔰 استاد جلسه همچنین دراهمیت توجه به نیازهای فرزندان و پاسخگویی به آنها در زمان موردنظر، بیان داشتند: انسان ها نیازهایی دارند که اگر در زمان مورد نظر به آن  پاسخ داده نشود، در آینده مشکلات جدی در شخصیتشان بوجود می‌آورد.

💫 استاد صادقیان علاوه بر نگاه روانشناسی،  براساس آیات و روایات ، به اهمیت وراثت ، ژن، محیط ، دوست و همسایه نیز اشارات زیبایی داشتند.
↩️ و علاوه بر تاثیر وراثت و محیط ، مهم بودن اراده‌و اختیار در تربیت را بنا بر قانون ⚖️ عدل الهی و بازخواست روز قیامت نیز در این جلسه مورد بحث قرار دادند.

📚 و در پایان، مطالعه کتاب های: تله های روانی ، تئوری انتخاب، ازدواج بدون شکست  نیز در این زمینه به والدین توصیه شد.
«موسسه فرهنگی شمیم خانواده آسمانی»