مراسمات

  • 8697
  • 254 مرتبه
همایش دکتر صادقیان (خرداد 1402)

همایش دکتر صادقیان (خرداد 1402)

1402/03/09

🔸 دکتر حمید صادقیان:
فقط تمرکز ما نسبت به نماز‌ و حجاب و پرخاشگری نباشد. باید ببینیم پشت این مسائل چیست؟! اول ریشه یابی کنیم سپس درمان!

🔽🔽🔽

در یکی دیگر از سلسله جلسات آموزشی که جمعه ۵ خرداد ماه باموضوع:
«شناخت، پیشگیری و درمان رفتارهای آسیب زا بر اساس سبک های دلبستگی» برگزار شد، میزبان جمعی از والدین طرح خصوصی بودیم.

🔸 بیان آسیب ها، درمان ریشه ای به جای تذکر، تاثیر محیط و وراثت و تاثیرگذاربودن رفتار با همسر در ارتباط والدین از جمله نکات کلیدی جلسه گذشته بود که در ابتدای این نشست تخصصی به آن اشاره شد.

🔸 استاد در پاسخ به تلاشهای بی اثر یا مقطعی والدین در تربیت بیان داشت: در تربیت، از قدرت رسانه و فضای مدرسه نیز غافل نشوید! اما با این وجود مادر تاثیر بسزایی در تربیت دارد.

🔸 بررسی چند نیاز اساسی و تله های آن موضوع اصلی بحث بود که مشاور خانواده با بیان توضیحات و مثال‌های کاربردی به شرح آن پرداخت.

🔸 توجه به عوامل تاثیر گذار در تربیت براساس منابع دینی، از نکات مهم دیگر این نشست‌ بود.

وی با اشاره به روایت پیامبر اسلام ص که می‌فرمایند: "فرزندانتان را در رحم مادرانشان با خوراندن غذاى حلال (به مادرانشان) تربیت کنید" افزود: همسایه و‌ دوست و رفیق نیز در منابع دینی آنقدر مورد اهمیت است که در قرآن اشاره شده که انسان در روز قیامت از این مسأله حسرت و پشیمانی دارد و می‌گوید: کاش با فلانی دوست نمی‌شدم!

🔸 مشاور و کارشناس خانواده بیان داشت: توجه به نیازهای متفاوت دختر و پسر مسأله قابل توجهی است که والدین باید درنظر بگیرند. به طور مثال نیاز امنیت دختر نسبت به پسر خیلی بیشتر است و باید به این نکته توجه داشت. 

🔸دوست داشتن بچه‌ها بخاطر خودشان ، تاکید به سن هویت یابی، ایجاد حس ارزشمندی و تربیت صحیح و نهادینه سازی مسایل دینی از جمله موارد قابل اهمیت در پایان این جلسه بود.
  ما را در کانال ایتا و سروش دنبال کنید
«موسسه فرهنگی شمیم خانواده آسمانی»
واحد دختران